Gezond(er) uit de crisis: investeer in Sport

Sporten is goed voor iedereen. Het is goed voor je gezondheid en helpt bij het leggen van sociale contacten. De VVD Nijmegen vindt het daarom heel belangrijk dat iedereen kan sporten. Nu de coronamaatregelen versoepelen willen we graag dat iedereen weer op een veilige manier kan gaan sporten. Daarom stelt de VVD Nijmegen voor om de komende periode extra te investeren in Sport.

Juist de afgelopen maanden hebben we gemerkt hoe belangrijk sporten is. Van thuis stil op de bank zitten wordt niemand gelukkiger. Zowel voor buiten- als voor binnensporten gelden op dit moment aanvullende regels. Zo mogen douches niet gebruikt worden bij binnensportaccommodaties, maar ook bij de voetbalclub of in de tenniskantine. Tussen de trainingen en wedstrijden door, mogen groepen niet met elkaar in contact komen. Er moet altijd een ‘wisseling van de wacht’ zijn. Daardoor is het voor veel sportaccommodaties niet meer mogelijk om 100% bezetting te hebben. Ook lopen veel sportverenigingen inkomsten mis omdat de kantine niet open kan of mag.

De VVD Nijmegen wil daarom dat er extra geïnvesteerd wordt in Sport. Om sportclubs financieel tegemoet te komen, maar ook om voldoende accommodaties te hebben zodat iedereen kan sporten. Fractievoorzitter Inge van Dijk diende er tijdens de bespreking van het Koersdocument 2021 een amendement over in.

Publicatiedatum: 24 juni 2020