Ontsluiting Waaijenstein

Op 22 september 2021 dienen we samen met het CDA een motie in die het college oproept om de ontsluiting van de wijk laten geschieden zoals hieronder weergegeven in variant 2c. Het college houdt namelijk vast aan variant 2a. Zie de bijlage bij dit bericht voor de varianten.

Onze redenering voor variant 2c is vrij eenvoudig en als volgt:

• Dit is de bestaande situatie (momenteel nog een tijdelijke weg). Er hoeft dus geen extra weg aangelegd te worden door de rest van de wijk heen;
  • Het is de veiligere optie volgens onafhankelijk onderzoek van Veilig Verkeer Nederland. Door deze weg aan te leggen met rood asfalt voor een fietsstraat, of door er een woonerf van te maken (beide opties gesteund door de inwoners), wordt de verkeersveiligheid zelfs nog verder vergroot;
  • Deze variant wordt gesteund door vrijwel een overgrote meerderheid van alles omliggende en aangrenzende huishoudens.

Het college houdt stug vast aan een besluit dat in 2017 is genomen op basis van een totaal andere situatie in het gebied. De huizen stonden er bijvoorbeeld nog niet en de woontorens in Park Waaijenstein zouden ook via deze weg ontsloten worden. Behalve het standpunt van het college is dus bijna alles veranderd. Na de oproep van de bewoners was onze keuze dus snel gemaakt. Hopelijk ziet de rest van de fracties dit ook in en haalt de motie het.

Wij blijven ons hoe dan ook onverminderd enthousiast inzetten voor geluiden vanuit de wijk! Heeft u nog zaken die spelen bij u in de wijk? Neem dan gerust contact met ons op en dan kijken wij wat we voor u kunnen betekenen!

Publicatiedatum: 22 september 2021