Erik bedankt!

Afgelopen zomer heeft ons raadslid Erik van Zanten aangegeven niet beschikbaar te zijn voor een volgende termijn in de gemeenteraad van Nijmegen. Erik wil komende jaren prioriteit geven aan zijn maatschappelijke carrière bij Randstad. Hij maakt deze raadsperiode wel af en blijft als coach en adviseur in de toekomst betrokken bij de fractie.

De fractie van de VVD Nijmegen bedankt Erik voor zijn inzet de afgelopen jaren. In 2015 werd Erik fractievolger in de Nijmeegse raad en in 2018 raadslid en vice-fractievoorzitter. Erik heeft zich binnen en buiten de raad altijd ingezet voor de Nijmegenaren die het tij even niet mee hebben. Fractievoorzitter Inge van Dijk beschrijft Erik als een warm mens, met het hart op de tong. “Erik wil iedereen altijd helpen, of het nu om een straatfeest in de Jacobslaan gaat of over standplaatsen en terrassen op de Grote Markt. Erik spreekt op een ontwapenende manier met iedereen. Maar het is geen mak schaap hoor, hij wijst iedereen nadrukkelijk altijd op de verantwoordelijkheid die je ook zelf hebt om dingen voor elkaar te krijgen”

Ook Maarten Bakker, lijsttrekker voor de komende verkiezingen, gaat Erik missen. “Jammer dat we Erik niet op de kieslijst hebben, want Erik is letterlijk en figuurlijk een grote persoonlijkheid. Maar goed, er zitten maar 24 uur in een dag en dan moet je soms keuzes maken. Gelukkig blijft Erik betrokken bij de VVD en bij onze toekomstige fractie als coach en adviseur. Dat is goed voor ons en goed voor Nijmegen. Ik ben blij dat we op die manier nog veel plezier aan elkaar gaan hebben”

De Nijmeegse VVD-fractie bedankt Erik voor zijn inzet voor onze mooie stad in de gemeenteraad.

Publicatiedatum: 24 november 2021