Stadspartij Nijmegen, D66 en GroenLinks hebben lak aan de automobilist in Nijmegen!

Al meer dan twintig jaar wordt er in Nijmegen alles aangedaan om de auto de stad uit te jagen. Het maakt niet uit of je er afhankelijk voor bent om naar je werk te gaan, je zieke moeder te bezoeken of omdat je naar de dokter moet. Verkeerslichten blijven doelbewust op rood, rijbanen worden versmald en er zijn plannen om automobilisten op sommige plekken € 35,- te laten betalen om 15 minuten te parkeren. En waarom? Omdat Stadspartij Nijmegen, D66 en GroenLinks zo’n hekel hebben aan auto’s, dat ze er alles aan doen om mensen de auto uit te pesten!

Autopest maatregelen in Nijmegen

Het is maar een kleine greep uit alle anti-auto maatregelen van het huidige stadsbestuur, onder leiding van Stadspartij Nijmegen, D66 en GroenLinks. Waar je van GroenLinks en D66 nog snapt dat ze uit ideologische overwegingen auto’s pesten, is voor ons compleet onduidelijk waarom de Stadspartij Nijmegen hen hiermee helpt. Over een paar jaar zijn de meeste auto’s schoon en groen, maar desondanks mag je straks niet meer bij je eigen huis parkeren. Want er worden complete nieuwbouwwijken gebouwd met geen of veel te weinig parkeerplaatsen in de straat. Bezit je een auto? Dan is voor deze partijen Nijmegen niet langer een plek waar je welkom bent om te komen wonen!

Buitensluiten van Dukenburg en Nijmegen-Noord.

Stadsdelen zoals Dukenburg en Nijmegen-Noord worden compleet buitengesloten van de rest van Nijmegen. Als je daar woont en een auto bezit, hebben ze liever dat je boodschappen doet in Elst, Bemmel of Wijchen dan in het centrum van Nijmegen. Want volgens Stadspartij Nijmegen, D66 en GroenLinks heeft de auto geen toekomst in Nijmegen. Je hebt gewoon dikke pech als je die elektrische bakfiets van € 6000,- niet kan betalen, maar in de binnenstad van Nijmegen ben je niet meer welkom.

Kraters in het wegdek door heel Nijmegen

Maar het autopesten kent nog veel meer voorbeelden. Kijk maar eens naar de gemiddelde straat in wijken zoals Malvert, Brakkestein of Hazenkamp. Daar heb je een grote SUV nodig om fatsoenlijk de straat door te komen. Zo groot zijn de kraters in de wegen. Voor de automobilist is het onprettig, maar voor een fietser of scootmobiel is het gewoon ronduit gevaarlijk. Er wordt al jaren doelbewust bezuinigd op het onderhoud van de wegen in de Nijmeegse wijken en Stadspartij Nijmegen, GroenLinks en D66 nemen de gevaarlijke wegen voor lief.

Bewuste veroorzaakte verkeersinfarcten

Dan spreken we nog niet eens over het dagelijkse verkeersinfarct rond het Keizer Karelplein, de Anac rotonde of de universiteit. Allemaal doelbewust gecreëerd om ervoor te zorgen dat de automobilist zogenaamd gefrustreerd de bus instapt. Een compleet kansloze bedoeling natuurlijk. Nijmegen groeit en het aantal auto’s neemt ook toe! Gelukkig neemt het aantal elektrische auto’s in rap tempo toe. We moeten investeren in alle vormen van vervoer, en dus ook in onze wegen voor de auto. Stop het autopesten in Nijmegen en zorg ervoor dat Nijmegen voor iedereen bereikbaar is.

Publicatiedatum: 16 februari 2024