Verkeers problematiek in Lindenholt

Vanuit de fracties van PvdA, SP, PvdD en GewoonNijmegen.nu zijn vragen gesteld naar aanleiding van een brief en petitie die zijn gekomen vanuit bewoners van Lindenholt. Deze vragen zijn keurig door het college beantwoord en ook de gegeven antwoorden zijn keurig onderbouwd. Dit neemt niet weg dat wij de bewoners van Lindenholt wel begrijpen. Door hen wordt terecht aangehaald dat de IJpenbroekweg als sluiproute wordt gebruikt. Door de binnenstad steeds onbereikbaarder te maken, door wegen te versmallen, door simpelweg de automobilist te pesten neemt de drukte op andere plekken in Nijmegen toe. Zo ook hier.

Waterbed effect

De inwoners zijn zelf met een aantal oplossingen gekomen, waaronder het plaatsen van een knip op de weg. Dit zien wij niet zitten, want dit zorgt voor een waterbed effect. We zien nu al de gevolgen van het versmallen van de Graafseweg en dit zou ook in andere wijken gaan gebeuren wanneer er een knip op de IJpenbroekweg zou komen.

Publicatiedatum: 2 maart 2024