VVD en Stadspartij willen verruimde terrassen behouden

VVD Nijmegen en Stadspartij Nijmegen willen dat de verruimde terrassen die tijdens de coronacrisis werden toegestaan ook komend terrasseizoen gebruikt kunnen worden. De verruimde terrassen kunnen bijdragen aan een bruisende stad en geven de Nijmeegse horecasector ademruimte na een moeilijke periode. De VVD en de Stadspartij stellen vragen aan het stadsbestuur of zij hier werk van kunnen maken.

Mede door de vele terrassen is Nijmegen een aantrekkelijke en bruisende stad. VVD-raadslid Sanne Buursink – de Graaf: “De afgelopen twee jaar hebben we door de coronacrisis minder kunnen genieten van de prachtige horecasector in onze stad. We moeten er koste wat het kost voor zorgen dat Nijmegen minstens zo bruisend wordt en blijft als voor de coronacrisis. Helaas zijn de verruimde terrassen niet meer toegestaan. We horen juist van horecaondernemers dat de verruimde terrassen geweldig functioneerden.”

In andere steden wordt dit al met succes gedaan. Eric Bender, raadslid voor de Stadspartij: “We willen graag dat wordt gekeken of de verruimde terrassen ook buiten de coronatijd een meerwaarde kunnen hebben. Zo kunnen we ervoor zorgen dat ook onze horecaondernemers sterker uit deze crisis komen. We moeten hiervoor actief met onze ondernemers blijven meedenken, zoals ook in andere steden gebeurt.”

Publicatiedatum: 2 mei 2022