Wildparkeren in de Hatertse Hei

In de Heiweg en Citroenvlinderstraat ervaren buurtbewoners al een tijdje overlast van wildparkeren in de straat. Op de stoep en voor de in- en uitritten van hun huizen. Dit gebeurt specifiek op weekdagen in de ochtend, vlak voor schooltijd en in de middag na schooltijd. Omdat mensen kinderen komen brengen en halen aan de achterzijde van de Hidaya-school aan de Heiweg. Terwijl aan de voorkant van de school de Snelliusstraat ingericht is voor kiss-and-ride parkeren. Dit in tegenstelling tot de achterkant, waar de problematiek zich voordoet.

Volgens de buurt handhaaft de gemeente nauwelijks, in ieder geval niet op een manier dat de overlast in de Heiweg en Citroenvlinderstraat afneemt. Een van de redenen hiervoor zou zijn dat de school over twee jaar verhuist. Overleg met de buurt en een bezoek ter plaatse laten zien dat een eenvoudige oplossing zou zijn om het hek aan de achterkant, aan de Heiweg, te sluiten. Op deze manier dient men automatisch gebruik te maken van de ingang aan de voorzijde van de school; aan de Snelliusstraat.

De Nijmeegse VVD heeft het college gevraagd (zie onderaan deze pagina) wat zij vinden van de overlast en onze oplossing, en of ze in gesprek zijn met de buurt. We hebben nog geen antwoord ontvangen, maar kregen al wel te horen van onze contactpersoon in de buurt dat er in ieder geval weer handhavers aanwezig zijn in de ochtend. De Nijmeegse VVD hoopt op een goede oplossing en houdt de situatie uiteraard nauwlettend in de gaten!

Speelt er in uw wijk ook iets waar wij als Nijmeegse VVD mee aan de slag moeten? Stuur ons een mailtje of een bericht via de sociale media, dan nemen wij contact met u op!

Publicatiedatum: 24 maart 2022