VVD wil meer aandacht voor Nijmegen Noord

De afgelopen maand zijn vrijwilligers van de VVD Nijmegen Lent en Oosterhout ingetrokken om in gesprek te gaan met inwoners. Uit deze gesprekken kwamen duidelijke punten naar voren die beter kunnen voor de wijken in Nijmegen Noord.

Zo wil de Nijmeegse VVD wil dat er meer speeltuintjes, hondenpoepbakken, prullenbakken en faciliteiten voor jongeren komen. Ook moet er wat gedaan worden aan de verkeersveiligheid in Nijmegen Noord. Met name het verkeer op de Griftdijk zorgt voor onveilige verkeerssituaties. De VVD stelt daarom vragen aan het stadsbestuur (zie bijlage) om de problemen in de wijken versneld aan te pakken.

Sanne Buursink- de Graaf, woordvoerder wijken van de VVD: “Noord is een prachtige plek om te wonen, maar je ziet dat Lent en Oosterhout allebei echt een verkeersprobleem hebben. De Griftdijk heeft gevaarlijke op- en afritten en te weinig oversteekplaatsen. De onveiligheid die daaruit voortkomt, daar maken mensen zich echt zorgen over. Hetzelfde geldt voor al het verkeer dat door Lent heen moet”.

De VVD-vrijwilligers kwamen ook wat groeipijnen tegen in de wijk. De faciliteiten voor jonge gezinnen en gezinnen met opgroeiende kinderen zijn daar nog niet voldoende op orde. Buursink- de Graaf: “Er is best wat overlast van jongeren. Bijvoorbeeld bij de Klif en rondom het dorpsplein in Lent. Maar tegelijk horen we dat die jongeren nergens heen kunnen. Dat geeft te denken. Om de wijk nu en in de toekomst leefbaar te houden moeten de voorzieningen voor de kleintjes, jongeren en ook ouderen die er over een paar jaar ongetwijfeld wonen op orde zijn. Dat moet nu opgepakt worden. Hetzelfde geldt voor afval en hondenpoep. Als je geen opruimbakken neerzet, gaat het rondslingeren. De VVD wil graag schone wijken. Dan moeten er natuurlijk wel bakken staan”.

Naast verbetering van voorzieningen en veiligheid vraagt de VVD Nijmegen om een betere parkeeroplossing bij Brasserie Brass.

Publicatiedatum: 11 april 2022