Groen in Grootstal gered

Gemeente Nijmegen had plannen om tussen de Marie Curiestraat, de Celsiusstraat en de Nieuwe Mollenhutseweg een groot stuk groen op te offeren voor een nieuwe sportzaal en de uitbreiding van de Hidaya basisschool. Eerder verscheen dit artikel hierover al op onze website.

Plannen geannuleerd

De Nijmeegse VVD heeft zich vanaf begin af aan verzet tegen deze plannen. Fractieleden trokken de wijk in en gingen in gesprek met buurtbewoners. In samenwerking met andere partijen in de gemeenteraad zijn vragen gesteld en is het onderwerp op de agenda gezet. Dit heeft er toe geleid dat de plannen nu definitief van de baan zijn. Fractievoorzitter Maarten Bakker is erg blij met dit besluit: "Groene plekken in de wijk zijn hartstikke belangrijk. Ze geven rust, een gevoel van ruimte en bieden verkoeling. De VVD wil daarom niet dat de groene plekken die er nu nog in Nijmegen zijn verdwijnen. Dus dat deze sporthal op deze mooie plek in Grootstal niet doorgaat is super goed nieuws!".

Sporthal

Wat de VVD betreft is hiermee niet persé de sporthal of uitbreiding van Hidaya van de baan. De VVD vindt dat er gekeken moet worden naar het hergebruik of anders gebruiken van bestaande bebouwde of versteende ruimte in de wijk.

20220828 Grootstal uitgelicht

Neem contact op

Loop jij tegen problemen in je wijk aan? Zijn er plannen waar je het niet mee eens bent of is een verkeerssituatie onveilig? Neem dan contact met ons op. Dit kan via fractie@vvd.nijmegen.nl of via het contactformulier op onze website. Onze fractieleden komen graag bij je langs om de situatie te bekijken en bespreken.

Publicatiedatum: 24 mei 2023